היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




עיצוב חדרי ילדים


מקישוטים בחדר לעיצוב חדרי ילדים

 
עיצוב הוא מושג דינאמי ומשתנה והוא תלוי תרבות תלוי מקום וזמן , בשלהי המאה ה-20 התפתח תת ענף בתחום העיצוב הנקרא עיצוב חדרי ילדים. הוא משימה לא פשוטה שמטרתה יצירת חדר פרקטי ושימושי שיתן מענה לצרכים הממשיים של כל ילד ויהיה מותאם לאופיו של הילד.

להלן סקירה של כמה עקרונות חשובים שמשפיעים על עיצוב חדרי ילדים.

חדרי ילדים צריכים לתת מענה לצרכים של הילדים – עיצוב חדרי ילדים מטרתם להפוך את חדר הילדים לחלל שמצליח לתת מענה לצרכים השונים של הילד. כדאי לזכור שילד הוא יצור משתנה שהצרכים שלו משתנים, ולכן עיצוב חדרי ילדים יהיה גם הוא דינאמי ומשתנה. עיצוב חדרי ילדים בני 4 או 5 הוא שונה לגמרי מעיצוב חדרי ילדים בני 10 או 11 .
עיצוב חדרי ילדים צריך להיות מותאם לאופיו של הילד – כשם שיש ילדים בעלי אופי שונה ובעלי העדפות שונות, כך עיצוב חדרי ילדים יהיה שונה ויהיה מותאם לאופי ולסגנון החיים של כל ילד. לכן כל מי שעומד לפני תהליך של עיצוב חדרי ילידים צריך לחשוב היטב מיהו אותו ילד שאמור לגור באותו חדר, מהו אופיו של הילד וסגנון חייו של הילד.

עיצוב חדר לילד שיש לו לאמנות יהיה שונה מעיצוב חדר לילד שמכור למחשבים.

עיצוב חדרי ילדים בהתאם לתרבות החיים הקיימת- תרבות החיים בעידן המאה ה-21 שונה לגמרי מתרבות החיים שהייתה קיימת לפני 50 או 60 שנה ולכן עיצוב חדרי ילדים בעידן המאה ה-21 שונה מעיצוב חדרי ילדים שהיו קיימים לפני 50 שנה. אם בעבר חדרי ילדים כללו כוננית ספרים, מיטה ושולחן כתיבה פשוטים, הרי שהיום חדרי ילדים הם זירה טכנולוגית הכוללת שפע של ציוד טכנולוגי כמו מחשב, מדפסת, משחקי מחשב ועוד.

ואם בעבר ילדים ישנו ולמדו בחדר הילדים ושחקו בגינה הציבורית הרי שהיום הילדים כמעט ולא יוצאים מחדרם וכל ההתקשרות של הם עם העולם שמסביב מתנהלת דרך חדר הילדים הממוחשב .

חדר ילדים אופטימאלי הוא חדר הכולל בתוכו את כל פריטי הריהוט שנותנים מענה אופטימאלי לצרכים של הילד ומותאמים להרגלי החיים ולאופיו של הילד.
 
לעוד מאמרים בתחום חדרי ילדים ועיצוב חדרי ילדים לחצו כאן >>