היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




שרתים


לתחזק שרת זו משימה לא פשוטה אז ריכזנו לכם מספר טיפים

 

שרתים הינם מחשבים בעלי יכולות גבוהות יותר ממחשבים רגילים כלומר לשרתים יש שני מעבדים ושני ספקים על מנת למנוע נפילה של מערכת השרת. נפילה כזו יכולה לגרום לחוסר פעילות מוחלט של האתרים שמאוחסנים בו או היישומים השונים שמאוחסנים בשרת . לבעלי עסקים נפילה כזו יכולה להיות מסוכנת החל מלאבד לקוחות ועד להפסיק פעילות בלית ברירה.

איך מפעילים ומתחזקים שרת ?

על מנת להפעיל שרת יש צורך במחשב בעל חומרה טובה ואיכותית בדרך כלל חברות שרתים רוכשות שרתי מותג כמו IBM  , HP , INTEL ועוד... ומתקינות עליהם מערכות הפעלה לפי צורך , וינדוס או לינוקס . וינדוס היא מערכת הפעלה שכרוכה בעלות לעומת לינוקס שניתן להשיגה ללא תשלום או בעלות נמוכה יותר מוינדוס. כדי לתחזק שרתים יש להתקין מערכות ניהול שמטרתם לנהל את הקבצים והתוכנות שעל השרת. בעזרת מערכת הניהול ניתן להשתלט על המשתמשים של השרת ולהקצות להם נפח , תעבורה והרשאות כרצונכם או כרצונם. שרתים דורשים חיבור מתמיד לרשת על ידי מינימום שני חיבורים לקווי תקשורת כדי למנוע נפילה של הרשת וחוסר תקשורת בין המשתמש לשרת.

מומלץ לתפעל שרת בחוות שרתים מהסיבה שחווה מהסוג הזה, מעניקה תנאים נוחים לתפעול ותחזוק השרתים , מה התנאים שצריכים לעמוד בהם כדי לתפעל שרת ?

מיזוג אויר – יש להתאים את מיזוג האוויר שיתאים למחשבים לדוגמא : חימום יתר יכול להרוס את השרתים .  

גנראטור ומערכות אל-פסק – יש לחבר גנראטור על מנת שימשיך לפעול ברציפות גם כשיש הפסקת חשמל.

סביבה נקייה- כדי לתפעל שרת יש צורך בסביבה נקייה ללא אבק.

אבטחה-  הדבר החשוב ביותר בשרת הוא אבטחה מלאה , משום שאנשים שמשתמשים בשרת סומכים על חברות השרתים. יש להתקין את התוכנות הדרושות ולערוך בקרה יומית.

שירותי גיבוי – מומלץ לבצע גיבוי מרחוק על גבי שרת אחר הנמצא בחווה אחרת.

ישנן חברות שמאחסנות משכירות או מנהלות שרתים . אחסון שרת היא אופציה מעולה למי שמעוניין להחזיק שרת שלו ולתפעל אותו בתנאים הדרושים. חברות שמשכירות שרתים הן חברות שמעניקות אפשרות להשכיר שרתים ולאחסן בהם קבצים או יישומים , ניהול שרת כזה נעשה על ידי הלקוח. ישנן חברות שמנהלות עבור בעלי עסק או אנשים פרטיים את השרתים החל מתחזוקה, החומרה, מחשוב ענן ועד ניהול קבוע של כל הקשור בתחום פתרונות מיחשוב יעילים