היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




צמיגים


צמיגים לרכב

כאשר אני חושבים על צמיגים אנו למעשה חושבים על איכות נסיעה ועל רמת נסיעה בטוחה. בעזרת מאמר זה תוכלו לדעת כיצד לשמור עליהם ולהאריך את אורך חייהם.

למעשה כל מכונה החל מאופנוע, מכונית ועד למשאית עומדת על בין שניים לארבעה צמיגים המהווים קשר בין המכונית עצמה לבין הכביש. בנוסף לקשר שלה עם הכביש יש לה גם קשר ישיר עם מס' מערכות של הרכב, מערכות כמו מערכת בטיחות, בקרת בלימה ואחיזה ונתוני ביצוע. אך רק כאשר אנו מבינים את מידת הלחץ המופעל על הצמיד ואת מידת האחריות שלו אנו מבינים עד כמה הם חשובים ואף מהותיים ועד כמה חשוב לדאוג שתמיד ימצאו במצב תקין. חוסר טיפול בצמיגים יכול להביא לשחיקה של הצמיד וכתוצאה מכך אף לגרום לו להתפוצץ מה שיביא לתוצאה של אובדן השליטה ברכב מצידם – מקרה שניתן היה למנוע אילו רק הייתם בודקים את מצב תקינות הצמידים ומחליפים אותם במידת הצורך.

צמיג – לא רק גומי שחור:

מאחורי כל דגם של צמיד עומד אלפי שעות תכנון, פיתוח , תהליכי ייצור רבים ובקרת איכות מתקדמת. חשוב לציין כי הדרישות הגבוהות לאיכות הצמיד לפעמים עומדות בסתירה זו מול זו. לדוגמה, אחיזה טובה של הגלגל על הכביש אל מול הפחתת ההתנגדות של הגלגל. כך כשאנו חושבים על צמיד אין לחשוב על עבודה פשוטה של שפיכת חומר גומי אל תוך יציגה והנה קיבלנו צמיג, אלא על עבודת היי טק של ממש.

תוכנית חסכון:

אל תתפשרו על איכות הצמיד. ההבדלים בין מחירו של צמיג טוב ואיכותי אל מול צמיג ממקור מפוקפק אשר איכותו ירודה תיתן לכם במקרה הקיצוני הבדל של כמה מאות שקלים בודדים. אך שאלו את עצמכם את השאלה הבאה - האם הכמה מאות שקלים האלו שווים את חייכם ואת חיי משפחתכם?
הקפידו על רכישת צמיגים במקום המעניק צמיד מותגי איכותי ומוכר אשר יכול גם להעניק לכם בנוסף שירות מקצועי ותמיכה במקרה של תקלה במוצר.

הלחץ הנכון:

הכלל הראשון הוא – הקפדה על לחץ אוויר נכון. חשוב לציין כי לחץ האוויר משתנה בין מכונית למכונית ולכן יש לבדוק תחילה מהו לחץ האוויר שרכבכם דורש. במקרה ואינם יודעים זאת תוכלו למצוא את התשובה בחוברת הוראות היצרן. מחקרים מראים כי חלק גדול מהנהגים אינו מקפיד למלא אוויר בצמיגים באופן קבוע מה שמביא לתוצאה שאיכות הצמיגים פוחתת וכן גם אורך חייו של הצמיג. בנוסף להפחתה באיכות ובארוך חייו, מחסור במילוי אוויר יכול להביא לתוצאה של אחיזה גרוע של הצמיגים בכביש וכתוצאה מכך צריכת הדלק עולה והצמיד מתחמם יתר על המידה. בחלק מהמקרים גורמים אלה יכולים להביא אף לפיצוץ הצמיד תוך כדי נסיעה ולאיבוד שליטה על הרכב.
אם ברצונכם לבדוק את מידת לחץ האוויר בצמיד עשו זאת לפני שהתחלתם את נסיעתכם וזאת משום שהצמיד צריך להיות קר. כאשר מודדים את הצמיד כשהוא חם האוויר מתפשט ומדידת הלחץ תציג לנו תמונה לא מדויקת.

תוחלת החיים של הצמיג:

צמיד הוא מוצר שנאכל עם הזמן ולכן הוא לא מחזיק מעמד תקופה ארוכה. אורך החיים של הצמיג תלוי בהמון גורמים החל מסוג הכביש, תנאי האקלים, דרך הנסיעה שלך וכו'. גורמים אלו ואחרים הם המשפיעים על אורך חיי של הצמיג ועל תקינותו.

כאשר אתם בודקים את הצמיגים ואתם רואים סימנים כגון חריצים קטנים, סדקים, סימני יובש, סימני בליטה וכד' סימן שאתם חייבים להחליף את הצמיג בדחיפות!

אז בפעם הבאה שאתם ניגשים לרכבכם הביטו תחילה על הצמיגים לפני שאתם נכנסים, בדקו את לחץ האוויר והאם הוא תואם ללחץ האוויר שצריך להיות ובדקו את מראה הצמיג לוודא כי אין סדקים או סימני יובש על הגלגל. אחרי שסיימתם למלא את השלבים הנ"ל כנסו למכונית והפעילו את המנוע. שתהיה לכם נסיעה טובה ושקטה.