היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




גילוי ליקויי בניה


ליקויי בניה הוא שם למספר רב של ליקויים במבנים, מבעיות קלות שהן בעיקר אסתטיות, ועד לתקלות שעלולות להביא לחוסר יציבות מבנית ולסכנה של ממש. כך או כך, ליקויי בניה פוגעים באיכות החיים של בני הבית ובהנאה שלהם מהמקום בו הם מבלים יותר מבכל מקום אחר.

ליקויי בניה כוללים, בין היתר:

• ליקויים מבניים- בעיות בחיפוי חיצוני, רטיבות כתוצאה מחדירת מים או נזילות מצנרת המים או הביוב, בעיות אקוסטיקה, סדיקה מבנית, בעיות במערכת החשמל.

• ליקויים אסתטיים- בעיות צבע או חיפוי, ליקויים בריצוף או בגימור, ליקויים בחלונות ובדלתות.

• ליקויים שאינם ניתנים לתיקון- חוסר התאמה למידות התכנית, מדרגות לא מתאימות, בניה שלא לפי התקנים ועוד.

בדק בית מאפשר לכם לקבלת תמונת מצב עדכנית על הבית שאתם עומדים לרכוש או כבר מתגוררים בו. פרט לבדיקת הליקויים בכל חלקי המבנה, במהלך בדק הבית ייסקרו גם תכניות הבניה, מפרט הבנייה וההתאמה לתקנים הקיימים בארץ כדי לבדוק רשלנות בבנייה.

בדק הבית נערך על ידי מהנדס מומחה ובעל נסיון בביקורת מבנים, ובסיומו תקבלו דו”ח המפרט את כל הליקויים שנמצאו וכן את התיקון המוצע ועלות משוערת. בעזרת דו”ח זה תוכלו לפנות לקבלן בדרישה לביצוע התיקונים הנדרשים, כיוון שהוא נושא באחריות על הנכס, גם אם כבר נכנסתם להתגורר בו. האחריות על המבנה תקפה למספר שנים, תלוי בסוג הנזק, וחשוב לדעת שדו”ח בדק הבית יכול לשמש גם ראיה בבית המשפט באם הקבלן מסרב לשאת באחריות.

אין שום סיבה לחיות עם ליקויי בניה! לליקויי בניה תמיד יש תוצאות בשטח, ודחייה של התיקונים לא תביא להיעלמות הבעיות בבית. הנזק רק יילך ויצטבר, ואיתו גם העלות הכספית, בעיקר כשמדובר בנזק בצנרת, בחיפויים, באיטום ועוד.

גילוי נזילות ורטיבות בקירות

מי מאיתנו לא נתקל בכתם עובש על התקרה או הקיר? בנזילה מהצנרת שהפתיעה אותו בדיוק ביום הלא נכון? בריחות חשודים מכיוון הכיור?

רטיבות בבית היא בין ליקויי הבניה הנפוצים ביותר, בדירות ישנות וחדשות כאחד.

ישנן רטיבויות שמקורן במערכת המים הביתית- צנרת המים או הביוב. שימוש בחומרים לא איכותיים, טעויות בהרכבת הצנרת או שחיקה כתוצאה מבלאי עם השנים- כל אלו עלולים להביא להיווצרות נזילות. מקור נוסף לרטיבויות הם מי הגשמים. בניה נכונה, לפי התקן הישראלי המחמיר, אמורה להגן על הבית מפני חדירת מים מבחוץ. אך פעמים רבות מתגלה כי מי הגשמים חודרים אל תוך מעטפת הבית- דרך הגג, המרפסת, החלונות וכו’- ויוצרים כתמי רטיבות. מעבר לאי- הנעימות, החשש העיקרי לגבי חדירת מי גשמים הוא שבעיות האיטום יגרמו ללחות פנימית גבוהה בקירות, מקור לכתמי עובש, לחיידקים וכן לחוסר- בידוד של הבית מפני קור.

בניגוד לחלק מליקויי הבניה האחרים, רטיבות יכולה להצטבר מתחת לפני השטח- מתחת לריצוף, בתוך הקירות או התקרות- ולהתגלות רק כשהנזק כבר חמור מאוד. הרטיבות עלולה לגרום לסדקים, להופעת עובש, לטפטוף מתמיד של מים אל תוך הבית, לבעיות בריאותיות ועוד. לכן חשוב לבצע בדק בית יסודי עם רכישתה של דירה חדשה, ולוודא שמערכת המים והאיטום תקינות ומספקות לכם את ההגנה הרצויה.

בדיקה מתקדמת לאיתור נזילות או רטיבות בקירות

בדק הבית כולל סריקה של הצנרת באמצעות מצלמה טרמית ייחודית, אשר מאתרת סדקים ופגמים ברמה גבוהה של דיוק, גם במקומות שאליהם יד אדם לא יכולה להגיע. בנוסף, נערכת בדיקה מקיפה של האיטומים בכל חלקי הבית. בסיום הבדיקה תקבלו חוות דעת מלאה, חתומה על ידי מהנדס בנין מוסמך, ובה סקירת כל התקלות בבית, בתוספת הצעות לתיקון ומחיר משוער.

המאמר באדיבות אלגן הנדסה