היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




גיוס מנהלים בכירים


מי מנהל את המנהלים בארגון שלך?

דמוי פירמידה של עובדים, כאשר הגורם המבצע מהווה את המצע הרחב יותר, ומעליו שכבות של סמכויות, תמיכה ומערך קבלת החלטות וניהול.

מנהלים בארגון אחראים הן להנעת פרויקטים ותהליכים והן להנעה של עובדים, וזקוקים לשם כך לכלים והכשרות. ארגון המשקיע בעובדים משקיע למעשה בהצלחה עסקית ארוכת טווח, כאשר השקעה זו צריכה לכלול את כל שכבות העובדים והמנהלים.

הכשרת מנהלים

המנהלים בארגון הם אלה שמתמודדים עם האתגרים היום יומיים, בניהם התמודדות עם שוק תחרותי, ניהול זמן, הטמעת שינויים, פיתוח ויישום אסטרטגיות, ניווט צוותי וארגוני ועוד. ארגונים רבים מאמינים כי גיוס של מנהלים בכירים בעלי השכלה מתאימה, ניסיון רלוונטי או אף העברת קורס מנהלים מקצועי הניתן על ידי הארגון ומתמקד בצרכיו מספק לצורך ביצוע עבודתו השוטפת של המנהל בארגון. סיכום קורס מנהלים מקצועי אשר מפותח על ידי חברות מובילות בתחום פיתוח מנהלים, קובע דווקא תהליך והמשכיות להכשרה, אשר נועד להבטיח יישום, התמודדות ומתן כלים לאורך כל תקופת העבודה של המנהל בתפקידו.
הדרכת מנהלים הניתנת באופן קבוע ומותאמת אישית לצרכי הארגון והתגרים המאפיינים אותו תספק כלים לפיתוח מנהלים, אשר יבואו לידי ביטוי בעבודתם השוטפת ויחלחלו לשטח.

קיימים ארגונים המחזיקים במערך הדרכה מקצועי פורה הכולל גם כלים לפיתוח המנהלים בארגון, וכוללים הדרכות והכשרות אלה בתכנית השנתית של הארגון. ארגונים אחרים מעדיפים לקבל את הכלים וההכשרות הללו באמצעות מיקור חוץ על ידי חברות ואנשי מקצוע מובילים בתחום, הן בשל היעילות הכלכלית והן בשל היתרונות המנטאליים של למידה מגורם מקצועי מומחה חיצוני.

מה זה פיתוח מנהלים

העולם העסקי והתאגידי אינו שוקט על שמריו כי אם מבעבע ומשתנה תדירות. סביבת העבודה נוטה לתחרותיות הן בתוך הארגון והן מחוצה לו, וגם מנהלים מוכשרים ומנוסים המחזיקים באמתחתם כלים חשובים דוגמת ידע מקצועי רחב וניסיון, מתמודדים עם אתגרים רבים המצריכים כלים ומיומנויות שאינם קשורים להיבט המקצועי של הארגון, כי אם ליחסי אנוש, הטלת סמכות, הגברת מוטיבציה, העברת מסרים, יכולות שכנוע והשפעה וכלים רבים נוספים. סדנאות פיתוח מנהלים יאפשרו למנהלים זוטרים ולמנהלים בכירים לעצור לרגע את שגרת העבודה העמוסה, לתת ביטוי לקשיים ולאתגרים אתם הם מתמודדים ולזכות בסל כלים עשיר ועדני המותאם אישית לצרכי הארגון. מדובר למעשה באחד הכלים החשובים בתחום ניהול מנהלים- אשר פופולרי במיוחד בקרב חברות, עסקים וארגונים בתחומי המסחר, השירות, השיווק והתעשיות השונות.

פיתוח מנהלים מצגת

מצגת לפיתוח מנהלים היא כלי המובנה בהתאמה אישית לצרכי הארגון והמנהלים ומועבר לרוב כחלק ממערך כלים רחב יותר הכולל סדנת פיתוח מנהלים, יום הדרכה והעשרה, תרגילים ומשחקים להדמיית סיטואציות בארגון, ימי ניווט עסקיים וכלים רבים נוספים.

מצגת למנהלים נועדה לרכז מידע, להציג דילמות ופתרונות יצירתיים בצורה ויזואלית. חשוב ליצור מצגת מושכת ומעניינת מחד גיסא ואפקטיבית מאידך גיסא. על מנת ליצור מצגת להכשרת מנהלים יש להגדיר לפני הכל את מטרת ההכשרה והמצגת. המצגת תשרת את המטרה לשמה נוצרה באמצעות מספר כלים נלווים בניהם יצירת דיון, העברת מסרים בדרכים יצירתיות והטמעה באמצעות מבנה גרפי ויציקת תוכן חד, ברור ובעל ערך ומסר.

מלבד בניית המצגת, קיימת חשיבות רבה להעברת המצגת. העברת המצגת לקבוצת מנהלים בארגון יכולה להתבצע על ידי גורם מקצועי בכיר בארגון או על ידי גורם חיצוני, כאשר ניתן גם לשלב בין השניים. למעביר המצגת ישנה אחריות גדולה על החדרת המסרים, הן באמצעות היכרות מוקדמת ומעמיקה עם המצגת, הכנה לשאלות שעשויות לעלות בעקבותיה והן באמצעות יכולות פרזנטציה מעולות הכוללות מראה, שפת גוף, מימיקה ושליטה במסרים הארגוניים.

חשוב להחליט מראש האם העברת המצגת למנהלים היא למעשה הרצאה הנתמכת בכלים גרפיים,  או לחילופין כלי לעורר שיח ודיון בקרב קבוצת המנהלים.

מהו המינון המתאים לקיום הדרכת מנהלים?

ארגונים רבים מחפשים אחר הנוסחה המאגדת בצורה נכונה את תמהיל הזמן המוקדש לעבודה לצד תמהיל הזמן המוקדש להדרכות ולהכשרות בארגון, לרבות הדרכות מנהלים. חשוב להפריד בין הכשרות מקצועיות הניתנות על פי צורך (היכרות עם מוצרים, הדרכות בטיחות, לימודי תוכנה וכלים טכנולוגיים בהתאם לצרכי הארגון) לבין הדרכות מנטאליות אשר נועדו ליצור חיבור מעמיק בין העובדים לארגון, להעשרה אישית, להגברת מוטיבציה ולמתן כלים להתמודדות עם אתגרים בעבודה השוטפת.
בארגונים בסדר גודל בינוני וגדול נהוג לחלק את השנה לרבעונים, הן בכימות ומדידה של נתונים והן בשילוב של הדרכות והכשרות. מומלץ לערוך הדרכות למנהלים בכירים מדי רבעון, כאשר בכל רבעון המיקוד יהיה על כלים וצרכים אחרים בתכנון שנתי מוקדם, כמובן תוך שמירת האפשרות ליצירת שינויים והתאמות בהתאם לאתגרים העולים על סדר היום.

ימי כיף וגיבוש כחלק מהעשרת מנהלים

ההבנה לחשיבותו של המשאב האנושי מביאה ארגונים רבים להשקיע בשימור העובדים, לא רק באמצעות תנאי עבודה והטבות כי אם גם באמצעות יצירת מקום עבודה תומך, הון אנושי איכותי ותרבות חברתית ארגונית. ימי כיף וערבי גיבוש תורמים רבות ליצירת המעטפת הארגונית המתאימה, כאשר חשוב לרענן וליצור מפגשים כאלה לקבוצות עבודה, מחלקות וארגונים- לכל הדרגים במשותף, כמו גם להבדיל את צוות המנהלים של הארגון וליצור סטאטוס, יוקרה וגאוות יחידה עבורם באמצעות אירועים ייחודיים. התדירות לאירועי חברה וימי כיף לרוב עומדת על אירוע חברה שנתי, יום כיף צוותי ו/או מחלקתי ויום גיבוש והעשרה שנתי המיועד למנהלים בלבד.

חשוב להבדיל את ימי הכיף והגיבוש ממפגשים למטרת העשרה, הכשרה והדרכה, ובימים אלו ליצור קשר בלתי אמצעי, פעילויות מהנות, ארוחה מפנקת ושאר מותרות שאינם באים בקשר ישיר אל המטלות השוטפות של העובד. זאת במטרה ליצור תחושה של הערכה כלפי העובד, בשונה מימי הכשרה והדרכה המתמקדים במתן כלים והעשרה אישית, לטובת צרכי הארגון.

כיצד מפתחים הדרכות והכשרות לפיתוח מנהלים?

חברות לפיתוח עובדים ומנהלים משלבות ידע בתחום הארגוני, סוציולוגיה חברתית ופסיכולוגיה בפיתוח כלים, משחקים, ימי הכשרה והעשרה, במטרה לספק מערך של כלים איכותיים לצרכים השונים בשוק העסקי. חשוב לבחור בחברה אשר אינה מציעה הכשרות אלו כמוצר מדף, כי אם מנהלת מחקר מעמיק והיכרות עם החברה האמורה, ויוצרת כלים והכשרות בהתאמה אישית. בבניית הדרכה, מצגת, משחקים, משימות וכלים נוספים יש להביא בחשבון את אופי הארגון ומטרותיו, תמהיל המשתתפים ועבודתם, כמו גם יחסי הכפיפות בניהם, כמות המשתתפים ופרמטרים אחרים.

גם למיקום בו נערכת ההכשרה קיימת משמעות, כאשר במידת האפשר ההמלצה הגורפת היא לקיים מפגשי הכשרה והעשרה מחוץ למבנה הארגוני הקבוע. ניתן לקבוע הדרכות, ימי עיון, ימי כיף וכדומה במתחמים ייעודיים המשלבים מגוון מתחמי אירוח בכל סדרי הגודל לרבות שירותים משלימים וארוחות. חשוב לשדר לעובדים כי החברה משקיעה בהם, הן בזמן ובבחירת תכנים איכותיים שיוסיפו ללוות אותם ולתרום להם בעבודה היום יומית, והן בבחירת מקומות אירוח בעלי אלמנט יוקרתי ומפנק, סדר יום מושקע ותכנון כל הפרטים מקטן ועד גדול.

חשוב בסיומו של יום הכשרה למנהלים לאפשר לעובדים להביע את דעתם, הן באמצעות שיח פתוח והן באמצעות משוב כתוב.