היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




תרנים


תרנים הינם תחום מתפתח במיוחד בעולם הספנות

 
עולם הספנות הוא עולם ענק הכולל בתוכו שפע של מושגים וקטגוריות שונות, יש סוגים שונים של כלי שייט החל מחסקה או סירת דייגים פשוטה וכלה בנושאת מטוסים מתוחכמת וענקית או בספינת ענק העוסקת בתיירות ימית.

כל כלי שייט יש לו את הציוד שלו, המאפיינים שלו, והתפקידים שלו, יש דוברה ימית, יש אוניית משא, ויש כמובן את אוניית האהבה , כל אחד הוא כלי שיט בפני עצמו בעל מאפיינים ספציפיים המתאימים לו .

כלי השיט השונים השתנו להם לאורך השנים והתפתחו, היום כלי השיט הם כלים מתקדמים ומפותחים הכוללים בתוכם אמצעים טכנולוגיים שונים שנועדו להקל על הצוות המקצועי המשיט את כלי השיט. היום אפילו בספינת דייג פשוטה ניתן למצוא מכשיר GPS המאפשר לדיג לבצע ניווט ימי בקלות ובמהירות.
ויש כמובן את כלי השייט הצבאים שיש ברשותם אמצעי תחמושת וכלי נשק חכמים המיועדים ללוחמה ימית.

אחד החלקים שתמיד היה וכנראה תמיד יהיה חלק בלתי נפרד מעולם הספנות הוא התורן.
תרנים מוזכרים עוד בספר התנ"ך שבו יש תיאור של ספינות שונות בעלות תרנים העשויים מעץ, לאורך ההיסטוריה תרנים נועדו לשמש לכמה מטרות יש תקופות שבהן תורן נועד לשמש למטרות תצפית וניווט ולמטרות של התקנת מפרשים, ויש תקופות שבהן כלי השיט שט באמצעות מנוע ולא באמצעות מפרשים ואז התורן שימש כאמצעי להנפת הדגל על האוניה או כאנטנה המהווה חלק מתשתית התקשורת המתוחכמת הנמצאת על האוניה.

היום כאשר יש לא מעט אנשים שאוהבים לשוט בכלי שייט שונים למטרות של ספורט, וכאשר השייט הפך להיות אחד התחביבים האהובים עליהם אפשר למצוא לא מעט כלי שיט כמו מפרשיות, גלשני רוח, ועוד שבהן יש תרנים המשמשים כעמוד גבוה שעליו מתוח המפרש אשר משתמש באנרגית הרוח לשם תנועת כלי השיט.
יש כלי שיט שבהם יש תורן אחד ויש כאלו שיש עליהם אפילו 3 תרנים.
התרנים של היום אינם פשוטים כמו התרנים של העבר , יש היום תרנים טלסקופיים, יש תרנים העשויים מחומרים איכותיים כמו קרבון, ויש תרנים המצופים בצבעים מיוחדים כדי למנוע קליטה של קרני השמש .