היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




ההשפעה של ייעוץ עסקי על העסק שלי


איך ייעוץ עסקי שינה את חיי

 
כשאלי, השותף שלי, הציע לי לפנות לייעוץ עסקי ולנסות להציל את העסק שלנו מקריסה, תגובתי הראשונה הייתה הרתעות מוחלטת. הרעיון של הכנסת אדם זר לתוך עסק שבניתי במו ידי ולחולל בו שינויים נראה לי לא הגיוני. מה גם, שלא עזבתי את עבודתי הקודמת בתור שכיר ופניתי להיות עצמאי בשביל שבסוף יגיע מישהו ויאמר לי מה לעשות. הרעיון נפסל וירד מהפרק. כך המשכתי להתנהל בדרכי המוכרת מספר חודשים נוספים, עד אשר הרעיון עלה בפעם השנייה ואז הרגשתי שאין מנוס מלנסות.

אחרי הפגישה הראשונה הרגשתי שהגאולה הגיעה בדמותו של יורם, היועץ העסקי ששכרנו. ליורם היו שלל פתרונות יצירתיים - כאלה שאנחנו בחיים לא היינו חושבים עליהם. כתוצאה מניהול קלוקל שלנו, היינו צריכים ייעוץ עסקי והכוונה בתחומים רבים - בתחום האסטרטגי, השיווקי, והפיננסי. למעשה העסק כבר עמד על סף פשיטת רגל ואם לא היינו מקבלים הכוונה, הוא לא היה מחזיק יותר מכמה חודשים. מה שלנו נראה כמו הר שכמעט בלתי אפשרי לכבוש אותו, ליורם נראה כמו משחק ילדים. בתוך מספר פגישות הייתה לנו תוכנית מפורטת וקפדנית להצלת העסק ולהחזרתו למסלול הנכון. מכיוון שהיינו כל כך מרוצים מדרך התנהלות הדברים החלטנו להתקדם צעד אחד קדימה ולהוסיף לייעוץ העסקי וכמובן ייעוץ פיננסי שקיבלנו גם פן מעשי. החלטנו לאפשר ליורם לקחת חלק בהפעלת תוכנית העבודה שבנינו ובתפעולו השוטף של העסק. גם על ההחלטה הזאת לא הצטערנו לרגע. שלושתנו עבדנו יחד בשיתוף פעולה מלא, ומהר מאוד ניתן היה לראות ניצני שינוי וצמיחה. יורם הפגין מקצועיות ויצירתיות לאורך כל העבודה שלנו יחד, וגם כשלפעמים היה נראה שאזלו הפתרונות, הוא הגיע עם רעיון יצירתי חדש.

בשורה התחתונה, אין ספק כי ייעוץ עסקי  הציל את העסק שלנו מקריסה ועזר לנו לאין שעור. עם זאת, ראוי לציין כי מי שאכן לוקח על עצמו את ההחלטה של פנייה לייעוץ עסקי מכל סוג שהוא צריך לדעת שהתהליך עצמו לא פשוט. עצם הרעיון של העברת המושכות על העסק לאדם זר שיחליט עבורך את ההחלטות החשובות הוא משהו שצריך להתרגל אליו. גם אם עברת את המשוכה הזאת והפקדת את כל ביטחונך ביועץ העסקי, היישום וההטמעה של השינויים מצריכה סבב נוסף של גיוס סובלנות ואמונה.  אומנם התהליך יכול להיות ארוך ומפותל, אבל כשהדברים מתחילים להשתנות לטובה והעסק מתחיל לצעוד קדימה אתה מבין שעשית החלטה נכונה.