היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




בניית אסטרטגיה שיווקית בעזרת ייעוץ עסקי


אסטרטגייה שיווקית בעסקים

 

כל עסק חייב שתהיה לו אסטרטגיה שיווקית כלשהי, שתתאים לקהל היעד של העסק, למטרות העסק, למוצר/ או השרות שהעסק משווק, אסטרטגיה שיווקית היא בעצם המדיניות השיווקית שלנו והיא כוללת אוסף של פעולות ומהלכים שאנו מבצעים במטרה להשיג את היעדים השיווקים שלנו.

בניית אסטרטגיה שיווקית אינה עניין פשוט, נכון שיש כאלו שיחליטו שיש להם מספיק ידע וניסיון והם יכולים לבנות אסטרטגיה שיווקית בעצם, אולם רבים אחרים יודעים שיש לפנות אל אנשי המקצוע המספקים שירותי ייעוץ עסקי, ואשר יכולים לסייע לנו לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה אפקטיבית ויעילה.

במהלך בניית אסטרטגיה שיווקית יש לברר היטב מהן המטרות השיווקיות של העסק ולחפש את כל הדרכים היעילות ביותר כדי להשיג את המטרות הללו. לשם בניית אסטרטגיה שיווקית יש צורך בהשענות על לא מעט נדבכים, תהליך בניית אסטרטגיה שיווקית דורש ביצוע של לא מעט פעולות בינהן: עריכת סקרים, איסוף מידע על קהל היעד ועל הרגלי צרכנות של המוצר או השירות שאותו אנו מעוניינים לשווק, עריכת מחקר שוק מקיף, בחינת הפסיכולוגיה של הצרכנים ועוד ועוד.

כאמור כל מי שמזמין שירות של ייעוץ עסקי יכול לקבל מהיועץ העסקי שירות של תכנון ובניה של אסטרטגיה שיווקית . לעתים בעל העסק יזמין שירות של ייעוץ עסקי כאשר יחוש שיש צורך בשינוי האסטרטגיה השיווקית, לעתים בעל העסק יזמין שירות של ייעוץ עסקי לשם הכנת אסטרטגיה שיווקית למוצר חדש שהעסק עומד לייצר ולשווק, ולעתים האדם יזמין שירות של ייעוץ עסקי כאשר יחליט לשנות את המיתוג של המוצר שלו, וכך הלאה והלאה.

כדאי להבהיר שלצידו של המושג אסטרטגיה שיווקית קיים גם המושג אסטרטגיה עסקית, שהיא אסטרטגיה שבה אנו בוחרים מהן המטרות העסקיות שלנו, באיזה סקטור עסקי אנו מעונינים לפעול, מהם תחומי הפעילות העסקית שלנו ועוד.

ההבדל בין אסטרטגיה עסקית לאסטרטגיה שיווקית הוא גדול מאוד שכן באסטרטגיה עסקית יש לנו את הזכות לבחור מה תהיה הפעילות העסקית שלנו האם נקים עסק בתחום המזון או שנקים עסק בתחום הנגרות, ואילו באסטרטגיה שיווקית אין לנו זכות לבחור את השוק כי יש לנו מציאות קיימת של נתח שוק ושל הלקוחות השונים שלו.