היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]



10. כיצד תקבע מחיר שיגדיל את כמות המכירות של המוצר שלך?

נכתב ע"י: טל קורן - מנהל ומייסד פרוייקט BizSpot - "רעיונות גדולים ליזמים ואנשי עסקים"

המחיר המיטבי למוצר שלך, הוא זה אשר יצור כמה שיותר מכירות, ברווח גבוהה ככל שניתן
ויתאים למותג אשר אתה מעוניין ליצור.

כיצד תקבע את המחיר של המוצר שלך?

ישנם חמישה שלבים בסיסיים אשר עליך לעבור על מנת לעשות זאת:

בדוק מהו מחיר המינימום של המוצר שלך

במידה ואתה מוכר מוצרי חשמל, עליך לדעת כמה עולה לך למכור מכשיר מסוים. כמובן שעליך
לגלם במחיר את עלויות פיתוח או קניית המוצר, עלות העסקת העובדים, השכירות, החשמל,
ביטוח העסק ועוד.

כאשר תדע בוודאות את עלות המוצר שלך תוכל להחליט על מחיר המינימום אשר ממנו אין באפשרותך לרדת, במידה ולא יהיה בידיך את המידע המדויק תוך זמן קצר תפשוט רגל.

קבע את מטרת המותג שלך

מי קהל היעד אליו אתה מכוון?

האם אתה מעוניין לפתוח מסעדת שף יוקרתית, או שברצונך להקים חנות שווארמה במחיר נוח
לכל כיס?

בחנות השווארמה תוכל למכור הרבה, במחיר נמוך עם רווחים קטנים, לעומת זאת במסעדת
השף תוכל למכור פחות, במחיר גבוה עם רווחים גדולים.

תמיד תוכל לחשוב על פיתרון ביניים לדוגמא: פתיחת מסעדה אשר תגיש ארוחות עסקיות
בעלות גבוה יותר משל מנת שווארמה, אך בעלות נמוכה יותר מאשר ארוחת גורמה.

בדוק מה המחיר של המתחרים שלך וצור בידול

מחיר תחרותי אינו הדבר היחיד שהלקוח מחפש לפני שהוא רוכש את המוצר שלך, אך הוא
מהווה מרכיב חשוב. עליך לדעת בוודאות מה המחיר אותו גובים המתחרים שלך על מוצר זהה
ולקחת זאת בחשבון.

אופציה אחת שתוכל לעשות היא להוריד את מחיר המוצר ובכך למשוך יותר לקוחות אשר יקנו
מוצרים נוספים. אופציה שנייה היא להשוות את מחיר המתחרים ולתת תמריצים כמו קופונים,
כרטיסי מועדון ועוד. עליך להכיר מה המתחרים שלך עושים ולהציע משהו טוב יותר: מחיר,
מיקום, שירות ועוד אם ברצונך להצליח.

כאשר אתה בודק את מחיר המתחרים שאל את עצמך את השאלות הבאות:

* האם המוצרים שלי זהים, טובים יותר או פחות טובים משל המתחרים שלי?

* מי מהמתחרים עושה את העבודה הטובה ביותר?

* האם המחיר הוא הגורם המשמעותי שמביא למכירת המוצר? אם לא, מהו?

* האם אני יכול להציע מחיר זול יותר?

קבע את המחיר

אחרי שאתה יודע את מחיר המינימום שאסור לך לרדת ממנו, אתה מכיר את המחיר של המתחרים שלך
והחלטת על המיתוג של החברה שלך, כעת תוכל לקבוע את מחיר המוצר.

בדוק, הסק מסקנות ושפר!

המחיר שקבעת אינו מחייב אותך בשום דבר ותמיד תוכל לשנות אותו, עליך ליצור מדי פעם שינוי במחיר
ולבדוק את תגובת הלקוחות.

במידה ויש לך מוצר אותו אתה מוכר בשני מקומות שונים, תן מחיר שונה בכל חנות ובדוק את התוצאות,
כמו-כן אם אתה מפרסם במקומות שונים, לדוגמא באתר אינטרנט ובעיתון נסה לראות
כיצד יקבלו הלקוחות את המחיר השונה, הסק מסקנות ושפר את הצעתך.

               הרשם עכשיו - וקבל בחינם! טיפים, עצות ורעיונות להקמת עסקים למייל>>


Go Back  Print  Send Page