היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




ייעוץ עסקי לעסקים במשבר


מה קורה לעסקים בשעת משבר ? ומדוע חשוב ליווי וייעוץ עסקי בזמנים אלו

 
עסקים כמו כל תחום אחר בחיינו לא יהיו תמיד בפסגת השיא שלהם, קורה לא פעם שעסקים נאלצים להחליק בתהומות אל משבר כלשהו, או שעסקים נאלצים לסבול ממשברים כלכליים הפוקדים את השוק כולו.
משברים עסקיים הם מצבים קשים ויש בהם מורכבות לא פשוטה, משברים עסקיים מציבים בפני בעל העסק אתגרים ויעדים לא פשוטים שאם לא יצליח בהם הוא עלול להתמוטט. היום בעלי עסקים רבים החשים כי המשבר הבא מתקרב, פשוט מחליטים להזמין שירות מקצועי של ייעוץ עסקי אשר ינחה את בעל העסק וידריך אותו מה עליו לעשות כדי לצאת מהמשבר.

יש לא מעט סימנים למשבר עסקי המתקרב ובא, ירידה מתמשכת במחזור המכירות, הופעתו של מותג חדש בשוק, טרנד חדש שהעסק לא ערוך לקראתו, כלו אלו הם דוגמאות למצבים שבהם עלול להתפתח משבר עסקי. בעל עסק חכם צריך לא להעלים עיניו מהמשבר העסקי המתקרב ולא לטאטא אותו מתחת לשטיח, אלא להיפך עליו להיות ער ומוכן לקראת המשבר המתקרב, יש מי שיחליט להתמודד עם המשבר העסקי בכוחות עצמו ובעזרת הידע והנסיון שיש לו, ויש מי שיחליט להתמודד עם המשבר העסקי בעזרתו של איש מקצוע המתמחה במתן שירותי ייעוץ עסקי בזמן משבר.

מה עושים בעת ייעוץ עסקי בזמן משבר

זיהוי הסיבות והגורמים שבגללם פרץ המשבר העסקי – שירות של ייעוץ עסקי ידע לזהות ולאבחן את הקשיים השונים שאיתם מתמודד העסק, ואת הכשלים השונים שגרמו להידרדרות במצב העסק ולהיווצרותו של משבר.

ניתוח מצב השוק והכנת תכנית להבראת העסק –בשלב השני לאחר שהקשיים כבר ידועים יש צורך ללמוד מהו השוק העסקי הרלוונטי ומהם מאפייניו ולאחר מכן יש להכין תכנית הבראה שתביא להבראת העסק וליציאתו מהמשבר, כמובן שכל עסק יש לו שוק אחר וכל עסק זקוק לתכנית הבראה ספציפית המתאימה לצרכיו וליכולותיו. איש מקצוע המתמחה במתן שירותי ייעוץ עסקי הוא זה שיש לו את הידע והנסיון המקצועי שבעזרתם ניתן להכין תכנית הבראה ספציפית שתהיה יעילה ואפקטיבית ותצליח לחלץ את העסק מהמשבר בו הוא נתון.

ליווי העסק בעת תהליך ההבראה- היועץ העסקי אינו נוטש את העסק מיד לאחר שהוא מציג בפניו תכנית הבראה, אלא הוא ממשיך ללוות את בעל העסק ולתת לו הנחיות שונות הקשורות לפעולות שונות יש לבצע במהלך תהליך ההבראה, כמו למשל אילו הלוואות כדאי לקחת, איזו אסטרטגיה שיווקית תהיה יעילה יותר וזולה יותר וכד'.