היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




ייעוץ עסקי - הלכה למעשה


נחיצות הייעוץ

 

מהו ייעוץ עסקי


ייעוץ עסקי הוא שירות פיננסי לעסקים הנוגע למספר תחומים : שיפור מצב פיננסי קיים, עריכת תכנית עסקית, עריכת תוכניות הבראה, פיתוח עסקי, ניתוח דוחות כספיים, ניתוח ענפי, ניתוח מתחרים וכו'. ייעוץ פיננסי יכול להפוך את העסק שלכם מעסק מפסיד לעסק מרוויח, ובמידה ועסקכם רווחי, ייעוץ עסקי יכול לעזור לכם בפיתוח עסקי הכולל את הרחבת פעילותו לפלחי שוק שטרם נגעתם בהם.

הייעוץ העסקי מסייע להתנהלות פיננסית נכונה של בית העסק על ידי למידת כלל רובדי העסק, מציאת נקודות התורפה כמו גם את יתרונות העסק ועריכת תוכנית הבראה כלכלית. היועץ העסקי יעזור לבעלי העסק לעשות תכנון נכון של עתיד העסק הכולל תוכנית עסקית, ייעוץ אסטרטגי, שיווק נכון וכו'. העיקרון על פיו מתנהל כל יועץ עסקי הוא כי לא קיים עסק מושלם, וכל עסק הוא בעל נקודות תורפה אותן ניתן לחזק.

מתי נחוץ ייעוץ עסקי?

התזמון הנכון לשימוש בשירותי ייעוץ עסקי אינו קבוע ומשתנה מעסק לעסק. ישנם בעלי עסקים שיירצו לשכור את שירותי של יועץ עסקי כבר בשלבי הקמת העסק, וישנם את אלו שיקראו ליועץ עסקי כאשר העסק בבעלותם נמצא בהפסדים, כמו כן ישנם מצבים בהם בעלי עסקים שוכרים שירותי ייעוץ עסקי ש"הכל בסדר" והעסק מרוויח, אך הם בעלי תחושה כי העסקים יכולים להיות יותר טובים. כעקרון, במידה ואינכם בעלי הכשרה פיננסית רלוונטית, יהיה זה תמיד רעיון טוב להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי מקצועי אשר יש ביכולתו לעזור לעסק שלכם בדרכים שאפילו לא חשבתם עליהם.

איך מתבצע ייעוץ עסקי?

הייעוץ העסקי מתחיל באבחון העסק. בשלב האבחון העסקי, ייבחן היועץ העסקי את כלל רובדי העסק – הרובד הפיננסי, המימוני, המנהלי, השיווקי וכו'. בשלב הזה אוסף היועץ העסקי את כל המידע הרלוונטי להבנה עמוקה וכוללת של העסק שתאפשר את מציאת נקודות התורפה של העסק – מה ניתן לשפר, לשנות, לחזק ולתקן. לאחר שלב האבחון, מגיע שלב הניתוח אשר מבוצע קודם על ידי היועץ עסקי בעצמו ובשלב מאוחר יותר בשיתוף פעולה בין היועץ לבעל העסק. זהו השלב בו יציג היועץ לעסקי לבעל העסק את ממצאיו, מסקנותיו, כמו גם מה יהיה על בעל העסק לעשות על מנת להביא לשיפור התוצאות הפיננסיות של העסק.