היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




יום הולדת


איך מארגנים יום הולדת

 

כל אחד נהנה מהזכות לחגוג יום הולדת רק פעם אחת בשנה. חגיגת יום הולדת היא אירוע שעבר לא מעט גלגולים ושינויים במהלך השנים. אם פעם בתחילת המאה ה-20 יום הולדת הייתה אירוע צנוע שנחגג בד"כ בבית ומי שארגן והפיק את האירוע הייתה המשפחה הקרובה הרי שהיום יום הולדת היא אירוע מושקע שכולל בתוכו הפעלות ואטרקציות ודורש הפקה של ממש.

איך לארגן יום הולדת

• מה יהיה אופי יום ההולדת - יום הולדת היא אירוע שהאופי שלו והתוכן שלו תלוי בגיל האדם החוגג יום הולדת, כמובן שיום הולדת של זאטוט בן 5 לא תהיה דומה ליום הולדת של אדם החוגג 40. ואכן יש היום דרכים שונות לחגוג יום הולדת, יש יום הולדת לילדים שכוללת הפעלות לילדים כמו קוסמים, ליצנים, ג'ימבורי ועוד מגוון עצום של הפעלות, ויש יום הולדת למבוגרים הכוללת הפעלות המתאימות לקהל היעד שהוא בד"כ מבוגר יותר.
• היכן תהיה חגיגת יום ההולדת - אירוע של יום הולדת היה נחגג בעבר בד"כ בבית או בגינה הציבורית אולם היום יש לא מעט אנשים שחוגגים יום הולדת במסעדה, או בחיק הטבע או אולי באולם אירועים מפואר.
מה יאכלו האורחים ביום ההולדת- גם כאן האפשרויות הן רבות, יש יום הולדת הנערכת בבית ובה האורחים יאכלו אוכל קליל כמו פיצה או לחמנייה עם נקניקיה, ויש ימי הולדת הנערכים במסעדה או באולם אירועים ובהן יוכלו האורחים להנות ממנות טעימות ומשובחות. ויש יום הולדת הנערכת בחיק הטבע שבה אפשר לכבד את האורחים באוכל שניתן להכין בחיק הטבע כמו פיתות על הטאבון, או באוכל שהוזמן משירות קייטרינג כלשהו.


מנהגים שהשתרשו בחגיגת יום הולדת

ברכות – אחד המנהגים היפים שהשתרשו באירוע של יום הולדת הוא המנהג של ברכות יום הולדת, ברכות יום הולדת הן כמו מזכרת שהאורח משאיר לאדם החוגג יום הולדת. יש מי שיקרא ברכת יום הולדת בקול, ויש מי שיכתוב ברכת יום הולדת שתהיה מצורפת למתנה.

מתנות – אין כמובן יום הולדת בלי מתנות, אין ילד שלא מצפה ומחכה למתנות שאותן יקבל ביום ההולדת ואין מבוגר שלא נהנה לראות את ערימת המתנות שאותן קיבל ביום ההולדת.

עוגת יום הולדת
– אחד המנהגים המתוקים של יום הולדת הוא המנהג של עוגת יום הולדת, אם פעם ילדים היו מסתפקים בעוגה כושית טעימה הרי שהיום ילדים לא מוותרים על עוגת יום הולדת שהיא יצירת אמנות של ממש, ואכן בשנים האחרונות יש תעשיה שלמה של עודות יום הולדת מסוגים שונים.

אטרקציות לאירועים - כמובן שעם התפתחות המודעות לילד כך גם גדלה הדרישה לליצנים קוסמים תקליטנים ועוד סוגי אטרקציות לימי הולדת