היכן הכי כדאי לעבוד?
[תוצאות]




יועצי מס


איך לבחור יועץ מס

 
מיהו יועץ מס

השימוש ביועצי מס הפך עם השנים ליותר ויותר נפוץ, יש כאלו שנעזרים בשירותיו של יועץ מס לשם מילוי דוח"ות המיועדים לרשויות המסים השונות, ויש כאלו הנעזרים ביועצי מס כמנהלי חשבונות. יש יועצי מס המתמחים בתחומים ספציפיים למשל יש יועץ מס המתמחה בנישה של החזרי מס לשכירים ויש יועץ מס המתמחה בהחזרי מס לחברות גדולות, ויש יועץ מס המתמחה בתחום של יעוץ פנסיוני.

כל יועצי המס בישראל מחויבים להיות רשומים בפנקס יועצי המס, ורוב יועצי המס חברים בלשכת יועצי המס בישראל, יועץ מס מוסמך הוא רק יועץ מס הרשום בלשכת יועצי המס בישראל ויש לו תעודות המאשרות כי הוא אכן מורשה ומוסמך להיות יועץ מס.

איך לבחור יועץ מס

בררו מהו תחום ההתמחות של יועץ המס שבחרתם – יש היום סוגים שונים של יועצי מס, יש יועץ מס המתמחה בתחום של ייעוץ פנסיוני ויש יועץ מס המתמחה בהחזרי מס לשכירים ויש יועץ מס המתמחה במילוי דו"חות לרשויות המס השונות. אם אתם צריכים לבחור יועץ מס רצוי שתבחרו יועץ מס שאכן מתמחה באותו תחום שבו אתם מעונינים לקבל שירות מיועץ המס. כמובן שאם אתם שכירים ואתם רוצים להסתייע בשירותיו של יועץ מס שיסייע לכם לקבל החזר מס לשכירים , רצוי שלא תבחרו יועץ מס המתמחה דווקא בהחזרי מס לעצמאים.

בדקו האם זהו יועץ מס מוסמך הרשום בפנקס יועצי המס- אל תבחרו יועץ מס שאין לו את כל המסמכים והתעודות המאשרים שהוא אכן מוסמך לתת ישרותי ייעוץ מס .

בחרו יועץ מס המתאים לתקציב שלכם- כדאי לבחור יועץ מס שהתשלום עבור שירותיו יהיה מתאים לתקציב שלכם ולא יגרום לכם להוצאה חריגה מהתקציב שלכם.

מה ההבדל בין יועץ מס לרו"ח

יועץ מס אינו תואר אקדמאי אלא מקצוע שלומדים אותו במכללות השונות, ואילו רו"ח הוא תואר אקדמאי. ההבדלים בין יועץ מס לבין רו"ח אינם הבדלים מהותיים אך הם עדיין קיימים, כך למשל יועץ מס יכול לנהל את החשבונות של העסק שלכם ולספק דוח"ות לרשויות המס ואילו רואה חשבון יכול לעשות גם בקורת על דוחות כספיים של חברות, יועץ מס יכול להכין מאזנים של חברות גדולות אך רק רו"ח מותר לו לחתום על המאזנים הללו.

ניתן לומר שכל רו"ח יכול לספק שירותים של ייעוץ מס אך יועץ מס לא יכול לספק את כל השירותים של רו"ח.